3 bezichtigingen op 1 dag - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Ron & Jeanette Hes - WaarBenJij.nu 3 bezichtigingen op 1 dag - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Ron & Jeanette Hes - WaarBenJij.nu

3 bezichtigingen op 1 dag

Blijf op de hoogte en volg Ron & Jeanette

13 Mei 2015 | Indonesië, Semarang

Vandaag staan er gelukkig maar drie bezichtigingen op het programma.
1. de Lawang Sewu. Een koloniaal gebouw van de Spoorweg Mij. Gebouwd in 1904 met veel
oude bezienswaardigheden. Ook hier weet de gids over te vertellen
2. de Pagode Watugong. De mooiste pagode van Java. Zeker een belevenis in een hele rustige omgeving( even iets anders) en vooral
Wordt ik weer doo door een Koreaan ( heeft zich laten verkleden als…..) gevraagd om samen op
de foto te gaan. Waarom ik weer !
Na de lunch ( bandeng en Kipiting gegeten) bij Kampung Laut ( vlak aan zee en in een geweldige omgeving) gaan we naar
3. De grootste Moskee van Midden Java.De Masjid Agung Jawa Tengah.
Heel erg groot en vanaf boven gezien zeker indrukwekkend. Niet echt mijn ding !
Er is nog veel meer ( de wijk met oude koloniale huizen, de oude Cristelijke Kerk ,) te zien in Semarang maar
Jeanette geeft aan toch op tijd te willen rusten.
Morgen weer een behoorlijke rit naar Solo

• 14 Mei 2015 - 20:44

Brian & Tineke:

Hoi Jeanette en Ron, Blijft allemaal indrukwekkend. De foto's bekijkend prachtig, zie o.m. de warmte er van afstralen en inderdaad die van de ladder(arbo?)
    Hoop dat Jeanette beetje kan herstellen van al de inspanningen zodat ook zij optimaal kan genieten.
    Met die temperaturen is het toch belangrijk om genoeg te drinken.
    Jeanette en Ron veel plezier verder en we kijken uit naar het volgende verslag en foto's.
    Groet Tineke en Brian

• 14 Mei 2015 - 21:35

Wim Ter Haar:

Hallo Ron en Jeanette,

Ron, gelukkig ben je te herkennen aan je sandalen!! Wat fijn, dat Jeanette na wat rust zich snel herstelt;
    veel drinken en O.R.S. of gewoon meer zout aan de gerechten toevoegen.
    Ron, heb je bandeng en kipiting met de hand gegeten? Het eten van beide gerechten op de Indonesische wijze smaakt dubbel zo lekker!
    Er is nog veel te zien uit de koloniale tijd, soms jammer dat het niet goed onderhouden wordt.
    Veel plezier toegewenst!

Liefs en groetjes,
    Wim en Maggy.

• 15 Mei 2015 - 09:44

Will En Babs:

Fijn te zien, dat Nettie er bij is. Wat een belevenissen weer en kleurige zonnige foto's. Beleven het mee uit het frisse Nederland. Tot een volgend reisverslag. Groetjes van ons.

• 15 Mei 2015 - 12:38

Gonda:

Ik weet wel wie de echte is! Maar als je er echt op wil lijken moet je gewoon dooreten,hoor.Alhoewel ik dacht dat je van teveel zweten afvalt......????
    Goed dat jullie zo nu en dan wat rust nemen. Maar wat zien jullie veel!!Ook leuk dat er foto's meegestuurd worden.Ik geniet er van. Pas goed op jezelf.
    Lieve groetjes
    Gonda

• 15 Mei 2015 - 13:35

AN EnEef:

Hallo Ron en Jeanette.

prachtige foto's van de bezienswaardigheden,gelukkig gaat het weer goed met Jeanette.
    geniet maar samen van dat mooie land

Groetjes van ons ,tot het volgende reisverslag en foto's.

Groetjes Eef en An.