Treinrit vanaf Bandung nar Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Ron & Jeanette Hes - WaarBenJij.nu Treinrit vanaf Bandung nar Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Ron & Jeanette Hes - WaarBenJij.nu

Treinrit vanaf Bandung nar Yogyakarta

Blijf op de hoogte en volg Ron & Jeanette

08 Mei 2015 | Indonesië, Jogjakarta

Vandaag al vroeg om 07:00 uur bij het hotel opgehaald om naar het station te brengen.
Alhoewel de afstand slechts max 9 km is, waagt de gids er niet op om later, vanwege het drukke verkeer ’s-Morgens, te vertrekken.
De trein vertrekt pas om 08:30 en we komen inderdaad om 07:55 aan.

Het begint al meteen goed als de bagagedragers zich al beginnen op te dringen om onze koffers te dragen. Naar veel gepraat met de gids besluiten we om de koffers zelf naar het achterperron te sjouwen.
Boze gezichten maar we worden teruggepakt !

Zodra we op het perron mogen komen er 4 dragers en pakken alle vier 1 koffer en lopen aan.
Bij de trein aangekomen begint het geharrewar. Ze vinden dat er te weinig geld afgedragen. Ze willen meer.
Via de gids geef ik (met de boze Hesse blik) aan dat ze dan maar alles naar buiten moeten brengen en dat ik het zelf wel doe. Daarna vertrekken ze met nog bozere blikken dan voorheen voor het station

Zonder gids waren we zeker , zoals vele toeristen op het perron, behoorlijk gepakt geweest.

Controle in de trein wordt door drie man gedaan.
Meneer de conducteur in zwart-pak met versiersels en met spoorwegpet. Doet echt helemaal niets !
Customer Service medewerker die dus het werk doet en de kaartjes controleert en een militair dier er achteraan sjokt.
Laten we er maar op houden dat iedereen aan het werk gehouden moet worden.

De reis was niet spectaculair (exsclusieve stelt dus niets voor). Wel op een wat rustige wijze van het land kunnen genieten
Maar wat een armoede is er nog. Verschrikkelijk zoals men langs de spoorlijn woont. Leeft en verbouwt.Achter en voor de schamele huisjes wordt rijst voor eigen behoefte verbouwd

Tot aankomst Yogyakarta alles rustig.
Dan begint het hele circus met de bagagedragers opnieuw. Nu doen we het anders
Jeanette en de gids blijven buiten bij de koffers staan en ik sjouw de rest zelf naar buiten.
Wegwezen met die lui !
Daarna gaat de gids op zoek naar een taxi voor richting hotel
Omdat we de volgende morgen al om 03:30 worden opgehaald besluiten we verder niets te doen.

• 10 Mei 2015 - 22:03

Sharon&jaap:

Goh oom Ron ontpopt zich als een waar schrijver! Geweldig om te lezen, had erbij willen zijn!
    Arme Tante;) xxx