Gedung Sate & Ciator Hotspring - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Ron & Jeanette Hes - WaarBenJij.nu Gedung Sate & Ciator Hotspring - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Ron & Jeanette Hes - WaarBenJij.nu

Gedung Sate & Ciator Hotspring

Blijf op de hoogte en volg Ron & Jeanette

07 Mei 2015 | Indonesië, Bandung

Allereerst gaan we naar het gouvernementsgebouw
Het is gebouwd in 1920 in neo-classicistische stijl met Indische invloeden.
In het koloniale tijd was in dit gebouw genaamd "Gedung Sate" het Departement van Verkeer en Waterstaat gevestigd.
Bovenstaande vanaf wikipedia gehaald en van ….. ( zie hieronder)
We worden eerst bij de ingang door een bewaker dringend doch vriendelijk verzocht om weg te gaan.
We staan nog te wachten tot Cony ons weer komt ophalen ( hij mag sowieso niet voor de poort met de auto blijven
staan) komt er een andere bewaker die toch wil weten wie we zijn !
Begint met eerst "goedemorgen" en "hoe gaat het met u " om daarna met de gids in het bahassa te vragen wie we zijn
en legt daarna het ontstaan van het gebouw "Gedung Sate" aan ons uit.
Alles heel vriendelijk en nodigt ons daarna uit om het gebouw te bezichtigen.
We hebben het gebouw van beneden tot boven mogen bezichtigen,foto's gemaakt etc.
Vlg Cony is dit een uitzondering ?? Maar het was toch meer dan eerst de bedoeling was en dus weer vertraagd !
Leuke bijkomstigheid.Toch !
Daarna direct naar Tangkuban Parahu Mount gereden om de Rayu Crater te bezoeken.
Erg toeristisch opgezet, veel kraampjes met souveniers !
Niet teveel gewandeld,alleen foto's gemaakt. Erg stinkie binkie ( sulphur)
Vervolgens naar Ciator Hotspring. Een park met watervallen, poeltjes met warm water om te badderen en voor sommigen heeft het een helende werking.
Daarna aan de indonesische dish (plekje van Cony) en hier weer enigzins uit de hand gelopen en te laat voor Saunganklung Traditional Musicinstrument Show
Volgens de gids niet zo erg omdat het eerste gedeelte over "reclame "voor de oprichter gaat
maar wel net iets te laat voor de kindershow
Terug naar het hotel en vroeg naar bed.
Morgen al vroeg met de trein naar Yogjakarta

• 09 Mei 2015 - 11:19

Brian :

Hoi Globetrotters!
    Wat een indrukken en leuke onverwachte wendingen maken jullie mee. De tijd zal wel voorbij vliegen als je zo de hele dag in touw bent. Ga door met de verslagen bijzonder interessant en onderhoudend! Zo gedetailleerd dat we het zelf meebeleven!
    Pas op jullie zelf.
    Groet Brian & Tineke

• 09 Mei 2015 - 12:01

Gonda:

Hoi, hoi

Wilde eerst wel mee in de koffer, maar met zo"n reisverslag was dat niet nodig.
    Scheelt vele vlieguren en ik beleef hem evengoed!!
    Fijn dat jullie het goed hebben en genieten.
    Alleen dat eten! Gatver....!
    liefs, Gonda