Veilig in Jakarta aangekomen - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Ron & Jeanette Hes - WaarBenJij.nu Veilig in Jakarta aangekomen - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Ron & Jeanette Hes - WaarBenJij.nu

Veilig in Jakarta aangekomen

Door: ron

Blijf op de hoogte en volg Ron & Jeanette

04 Mei 2015 | Indonesië, Batavia

Beste Luitjes,

De vliegreis liep werkelijk voorspoedig en we moeten aangeven dat vliegen met Malaysian Airways een belevenis is. Aardig en behulpzaam personeel en ( hoe kan het anders) veel en lekker eten. Dus heb ik ( Jeanette niet en/of minder ) alleen maar Maleisische gerechten gegeten.
Ook voor het ontbijt !
Luchthaven Kuala Lumpur is heel erg mooi en het rusten in de lounge was een aangename verpozing. Jeanette ook blij omdat er WiFi was.
Duimpje,hij doet het !
Daarna doorvliegen naar Jakarta. Niets spannends alhoewel het wel om een kleiner en ouder vliegtuig ( Boeing 737) bleek te zijn.

Onze gids Adi stond al in de ontvangsthal op te wachten. Hij is op zondag 3-5 voor ons vanaf Malang naar Jakarta met de trein gekomen.
Hij en Rashi, onze chauffeur uit Jakarta, zullen ons in 14 dagen naar Surabaya brengen.

We gaven hen aan om deze eerste dag toch rustig aan te doen en ons maar direct bij ons hotel Grand Mercure Hotel af te leveren

Jakarta is druk druk en nog eens druk. Een echte Metropool. Midden in het spitsuur. Hoezo spitsuur want vlg mij is het de hele dag spits.
Als ik nu ( 21:30 uur) naar buiten kijk dan is het nog één rode sliert op de weg beneden.

We hebben er dus toch nog erg lang over gedaan om bij het hotel te kunnen komen en daarom toch nog eerst ( het kan ook niet anders) eerst een indonesisch lunch genuttigd.
Sate met (ook voor mijn doen) verschrikkelijke pittige ketjapsaus met gekruide rijst in bananenblad daarna een iets minder pittig maar nog steeds erg pittig )Sumatraans soepje met sapi (rund) en nasi puti.

Voor zus Mag:
In dit r hadden ze nog veel authentieke indonesische gerechten.

Als het zo doorgaat verwacht ik niet dat ik mijn buik kwijtraak.

Tijdens Jeanette's rust ben ik alleen even in de buurt gaan verkennen . Mensen, wat een stad. Met veel etenstentjes langs de weg.
Maar ik heb zelf in bedwang gehouden ( goed hé ) maar 's-avonds toch maar weer tekeer gegaan.

Voor nicht Gon ( gatver):Rawon met..... en Ketan Kinca Durian

Vergeef me dat ik alleen over eten schrijf maar het moest even van me af.
Ik beloof in het vervolg meer over de reis, de cultuur , de schoonheid van het land en de mensen en iets minder over het eten te schrijven

Groetjes
Ook van Jeanette

ron

• 05 Mei 2015 - 10:30

An En Eef:

Hoi Ron en Jeanette.

Dat ziet er allemaal lekker uit.

Tot het volgende bericht.

Vele groetjes, uit Helmond.

• 05 Mei 2015 - 11:34

Carla:

Wat ontzettend leuk om dit zo mee te beleven.

Gr. Carla

• 05 Mei 2015 - 14:52

Babs En Will:

Nou, zo kennen we jou, gek op lekker eten en gezelligheid. Leuk, dat je ons deelgenoot daarvan maakt en het ziet er inderdaad ontzettend lekker uit. Zijn benieuwd naar je verdere belevenissen op etensgebied!
    groetjes van ons

• 05 Mei 2015 - 20:16

Wim Ter Haar:

Hoi Ron en Jeanette,
    Reisverslag ontvangen, de drukte in Jakarta komt ons erg bekend voor.
    Zorg ervoor dat jullie niet te veel (beter helemaal niet) iets eet uit de lekkernijen die ze op straat aanbieden.
    We wachten je volgend verslag in spanning af.
    Groetjes uit Rheden.

• 07 Mei 2015 - 10:28

Brian Elbers:

Hoi Ron en Jeanette, Water loopt in de mond! Kijk uit naar het volgend deel van jullie reisverslag. Wij zitten nu in de regen en jullie?
    Groet B & T